Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2009

συνοψη για τον γκιολβα

Και ένα σύντομο βιογραφικό που θα φανεί χρήσιμο στην πορεία της αναζήτησης και δείχνει πόσο σημαντικός και εφυής άνθρωπος ήταν ο Γ.Γκιόλβας. Τα στοιχεία είναι από το βιβλίο "Γιώργος Γκιόλβας: Ελλην Επιστήμων Ελεύθερος" Συγγρ. -Ντορέτα Πέππα (σ.σ. τον γνώριζε προσωπικά), όπου και περιέχονται και σειρά ντοκουμέντων φωτογραφιών και προσωπικών σημειώσεων του εφευρέτη:

Ο Γεώργιος Γκιόλβας γενήθηκε στην Κρανιά του Ολύμπου (περιοχή Σκοτίνας) το 1923 αλλά τα παιδικά του χρόνια (απο 3ων ετών) τα έζησε στην Κατερίνη όπου μετακόμισαν οι γονείς του.

Σπούδασε μηχανολόγος στο Πανεπιστήμιο της Πάδοβα στην Ιταλία με επιπρόσθετες σπουδές αργότερα στη Βοστώνη (σε θέματα πυρηνικής φυσικής).

Το πρώτο του δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που έλαβε από το Διεθνές Γραφείο Ευρεσιτεχνιών για τις πρωτοποριακές έρευνες σχετικά με τη σύντηξη της ύλης και τη φωτοδέσμη πλάσματος, (θέματα που τον απασχολούσαν από τα φοιτητικά του χρόνια) φέρει την υπογραφή του Αινστάιν.

Ήδη από το 1948 είχε συντελέσει στην κατασκευή βελτιωμένων αλωνιστικών μηχανών σε σχέση με τις αγγλικές RUSTON που χρησιμοποιούνταν τότε στην Ελλάδα. Με τις νέες μηχανές είχε πετύχει διπλασιασμό της απόδοσης και μείωση της απώλειας των καρπών από 20% σε 2%.

Εκτός των πυλών ίδρυσε το ΣΚΕΜ (Στρατιωτικό Κέντρο Επιστημονικών Μελετών) μαζί με τους καθηγητές Δημ. Χόνδρο και Παν. Δελμούζο. Αργότερα ίδρυσε το Κέντρο Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών το 1956.

Το 1955 πέτυχε την παρασκευή ραδιενεργώς ενεργοποιημένου αερίου που έδινε κίνησε σε διάφορους τύπους οχημάτων και σε άρματα μάχης. (σ.σ. Στο Λιτόχωρο, διασταυρωμένο, παρουσιάστηκε εδώ και προσωπική μαρτυρία). Την επίδειξη είχαν παρακολουθήσει παράγοντες του Ελ.στρατού και του ΝΑΤΟ και οι εργασίες είχαν γίνει με την επίβλεψη του καθ.φυσικής Ε.Μ.Π. Δημ.Χόνδρου. Επί του θέματος είχε αναφερθεί τότε ο κ.Χόνδρος στην εφημερίδα "Το Βήμα" (Μάιος 1955). Για την εκμετάλευση του ραδιενεργού αερίου του ζητήθηκαν επίμονα τα σχέδια και στοιχεία. Εκείνος αρνήθηκε την αποκάλυψη του "μυστικού" και έθεσε μόνος του και αυτοβούλως τότε σε εφαρμογή ένα πρόγραμμα ερευνών, με σκοπό τη δημιουργία ειδικών κινητήρων παραγωγής ενεργείας. Σκοπός του επιστήμονα ήταν να καταφέρει να μην εξαρτάται η παραγωγή της ενέργειας ούτε καν από την προμήθεια ραδιενεργών μετάλλων! Ήθελε να υλοποιηθεί το όραμα του αυτό χωρίς να υποχρεωθεί να αποκαλύψει τα σχέδια του, επειδή φοβόταν για την τύχη τους...

Το 1963, ο Γ. Γκιόλβας παρουσίασε ένα σύστημα ακριβούς τηλεκατεύθυνσης, το οποίο δεν επηρεαζόταν από παρεμβολές άλλων πομπών και εφαρμόστηκε πειραματικά στην τηλεκίνηση και τηλεκατεύθυνση της βολής πολεμικών πλοίων και αρμάτων μάχης. Πραγματοποιήθηκε μάλιστα τηλεκατευθυνόμενη πτήση εκπαιδευτικού αεροσκάφους τύπου "Σιφτ" από την Ελευσίνα στη Ρόδο, ενώ κινήθηκε και ένα τανκ χωρίς τα "κλασικά" καύσιμα. Η επινόηση αυτή, καθώς και τα σχέδια της χαρακτηρίστηκαν απόρρητα και προοριζόμενα αυστηρά για πολεμικούς σκοπούς και παρεδόθησαν στο NATO...

To 1965, προχώρησε στην κατασκευή αυτόματης ηλεκτρικής συσκευής ασφάλισης των ισόπεδων διαβάσεων των σιδηροδρόμων. (σ.σ. Υπάρχει σχετική σειρά κατοχυρωμένων πατεντών). Την εκμετάλλευση ανέλαβε η γερμανική εταιρία TYSSEN...

Το 1970, ο Γ. Γκιόλβας παρουσίασε μια συσκευή παραγωγής ηχητικών κυμάτων υπερχαμηλής συχνότητας σε hertz. Η επινόηση αυτή παρελήφθη από ινστιτούτο ραδιοακουστικής Ευρωπαϊκού κράτους-. Υπάρχει, όμως, το πρακτικό μυστικότητας που είχε τότε υπογραφεί... (σ.σ. ήδη παρουσιάστηκε εδώ η πατέντα με την ένδειξη "μυστική")

Ανακάλυψε, επίσης, ένα σύστημα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος από ραδιενεργά απόβλητα. Φανταστείτε πόσο σημαντικό θα ήταν να γλιτώναμε από την καταστροφή του περιβάλλοντος και, παράλληλα, να είχαμε δωρεάν ηλεκτροδότηση! Αλλά γι' αυτό ακριβώς δεν προωθήθηκε ούτε αυτή η εφεύρεση. Σημειώνουμε, όμως, ότι τα σχετικά πειράματα έγιναν και υπό την επίβλεψη του Πανεπιστημίου Θράκης. Και έκτοτε, αγνοείται, βεβαίως, η τύχη του εγχειρήματος ή η πιθανή εξέλιξη του...

Όσο για το πιο διάσημο έργο του Γ. Γκιόλβα, το αντιαεροπορικό ΑΡΤΕΜΙΣ.. (σ.σ. παρουσιάστηκε αναλυτικά)

Ένα όμως από τα σημαντικότερα επιστημονικά ζητήματα στον τομέα των ερευνών, που απασχόλησε το σύνολο σχεδόν του βίου του, ήταν η φωτοδέσμη πλάσματος. Από τα πρώτα κιόλας πειράματα, είχε καταλάβει ότι βρισκόταν σε καλό δρόμο, ενώ το 1952, κατάφερε με τη φωτοδέσμη να κόψει από απόσταση 2 χλμ. δύο γερμανικά αυτοκίνητα.
Μία δεύτερη σημαντική εφεύρεση του ήταν το τρομακτικής ισχύος ηχητικό κανόνι. Πάνω στο συγκεκριμένο όπλο πειραματίστηκε αρκετές φορές και παρουσία αρκετών μαρτύρων. (σ.σ. αναφέρθηκε εδώ, παρουσιάστηκε πατέντα σχέδια και φωτογραφία)
Το ηχητικό κανόνι δε φαίνεται να σχετίζεται με τη φωτοδέσμη πλάσματος, την οποία ο ίδιος ο Γ. Γκιόλβας θεωρούσε κεφαλαιώδους σημασίας και πάνω σ' αυτήν δούλευε μέχρι το τέλος της ζωής του. Είχε κάνει πολλά σχετικά πειράματα και μάλιστα, σε ένα από αυτά, επέτυχε να λυώσει τα χιόνια στην κορυφή ενός λόφου στην περιοχή της Αταλάντης στις 11/2/1969. Την εποχή εκείνη, ο Γ. Γκιόλβας έμενε στο Βύρωνα, όπου είχε και το εργαστήριο του. Το επόμενο σχετικό πείραμα έγινε γύρω στο '78, στην περιοχή Τιθορέας Παρνασσού. Αυτόπτυς μάρτυρας μας είπε ότι από το "μηχάνημα" βγήκε μία γαλάζια ακτίνα, που διέλυσε ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι πάγου χωρίς να αφήσει ίχνη ή υδρατμούς. Το εργαστήριο, ο Γ. Γκιόλβας το είχε τότε μεταφέρει ήδη στο Μεταξουργείο, αλλά, όπως μας είπε η κ. Γκιόλβα, από κει και πέρα δεν έμαθε ποτέ πια πού και πώς εργαζόταν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, συν τω'χρόνω, ο σύντροφος της γινόταν ολοένα και πιο αινιγματικός και δεν αποκάλυπτε ούτε σ' εκείνην τα σχέδια ή τις κινήσεις του. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: "Ο Γιώργος ήταν ένα μυστήριο. Δε συνήθιζε να δίνει λογαριασμό σε κανέναν για τις ιδιαίτερες δραστηριότητες του-.." Και το καταλαβαίνουμε αυτό, όταν ήδη πλέον της δεκαπενταετίας, είχε σχετιστεί με πολιτικούς και στρατιωτικούς κύκλους και είχε συμμετάσχει σε ειδικά "προγράμματα". Σε μια έκθεση του 1970 του Υπ. Εθνικής Αμύνης αναφέρονται σχετικά τα εξής: "Η μακροχρόνιος (ήδη!) ερευνητική προσπάθεια του κ. Γκιόλβα είναι αξιόλογος και ενδιαφέρουσα δια τας Ενόπλους Δυνάμεις". Συμμετείχε ακόμη ενεργά σε πολλούς φορείς και υπήρξε μέλος σε επιτροπές, πριν το 1975 κυρίως, όπως στον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας της Κοινής Αγοράς, στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Συστημάτων και στη Συντονιστική Επιτροπή Προωθήσεως της Ελληνικής Οικονομίας.

Παράλληλα, κατά τη δεκαετία του '70, υπήρξε ο κύριος μέτοχος κάποιων πολύ ιδιαίτερων και σημαντικών εταιριών, που "κυνηγήθηκαν" ανελέητα από διάφορα ξένα και εγχώρια -πλην ξενόδουλα- συμφέροντα. Οι εταιρίες αυτές ήταν η "ΔΙΑΣ ΕΛΛΑΣ Ε.Π.Ε." και η "GREEK PETROL"! Η αλήθεια είναι πως ο αείμνηστος Γιώργος Γκιόλβας δεν έκανε για επιχειρηματίας, αυτό θα πρέπει να το πούμε. Δεν είχε κανένα από τα ταλέντα τα απαιτούμενα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, δεν ενδιαφερόταν για το χρήμα, καθώς το θεωρούσε μόνο το μέσον για να συνεχίσει τις έρευνες και τον αγώνα του, γι' αυτό και δεν ανέπτυσσε "τεχνικές" για την εξασφάλιση του κέρδους, δηλαδή, δεν έκανε συμβιβασμούς και εκπτώσεις στην ιδεολογία, το ήθος και τις αξίες του, ούτε και εκταμίευε χρόνο για παρεκκλίνουσες, πλην συμφέρουσες εμπορικές συμφωνίες. Ξέρετε, υπάρχουν άνθρωποι που δε θεωρούν το μάρκετινγκ ή άλλως πώς, την κομψευόμενα εκφερομένη αρπαγή (σ.σ. κοινώς "την αρπαχτή"),ως το μεγαλύτερο αγαθό του πολιτισμού μας...

Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ίδρυσε την ΓΚΙΟΛΒΑΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕΒΕ, κυρίως για την προώθηση του μηχανήματος απομάκρυνσης των βλαβερών ουσιών από τα τσιγάρα. Πρόκειται για μια συσκευή δικής του επινόησης, που φέρει την ονομασία nico pal (G. Giolvas System). Στο σημείο αυτό οφείλουμε να αναφερθούμε στην πολύ σημαντική συμβολή της κ. Καίτης Γκιόλβα στη διαμόρφωση του συγκεκριμένου συστήματος. Από κοινού με τον Γ. Γκιόλβα, μελέτησαν επί μακρόν τη σύσταση του ειδικού υγρού το οποίο χρησιμοποιείται στη συσκευή και το οποίο περιέχει διάφορα φυτικά > φυσικά εκχυλίσματα, χωρίς καμία χημική πρόσμιξη. Τη φόρμουλα του υγρού αυτού σήμερα τη γνωρίζει μόνο η κ. Γκιόλβα. Μπορεί ο Γ. Γκιόλβας να μην ήταν, όπως είπαμε, κατάλληλος για επιχειρηματίας, αλλά ήταν ένας εκπληκτικός ερευνητής και εφευρέτης.

Θα ήθελα να πω εδώ ότι ο Γιώργος Γκιόλβας, σε όλες του τις εφευρέσεις, διαπνεόταν από μία ανώτερη ιδεολογία. Τον ενδιέφερε πρωτίστως ο άνθρωπος, η υγεία και η ευημερία του, αλλά σεβόταν ιδιαίτερα και το περιβάλλον. Την αγάπη αυτή για την υγεία του την ενεφύσησε εν πολλοίς η σύντροφος της ζωής του, που υπηρέτησε το ιατρικό επάγγελμα και έσκυψε πάνω στον ανθρώπινο πόνο ως προϊσταμένη, επί σειρά ετών, στα νοσοκομεία Ευαγγελισμός και Παπαδημητρίου. Και θέλω να πω πως όνειρο του, τα τελευταία χρόνια της ζωής του, ήταν να φτιάξει μια συσκευή που να βοηθά τους νέους να απεξαρτηθούν από τα ναρκωτικά γιατί στενοχωριόταν πολύ που έβλεπε τους νέους να καταστρέφονται από αυτή τη μάστιγα. Ένα όνειρο όμως που έμεινε απραγματοποιήτο.

Τέλος να μνημονεύσουμε και τη συμμετοχή του για την κατασκευή και συντήρηση του μεγαλύτερου τελεφερίκ στον κόσμο στην Αφρική όπως και για τα πρωτοποριακά για την εποχή δράπανα (σ.σ. αναφέρθηκα πιο πριν, παρουσιάστηκε η πατέντα) δικής του επινόησης τα οποία κατέληξαν στην Κίνα, λόγω της αδειαλλείπτου ελληνικής αδιαφορίας.. και σε αυτό τον τομέα.
Είχε επίσης ασχοληθεί έντονα με την αποκωδικοποίηση των έργων του Αριστοτέλη (ειδικά "το όργανον") από τη συγκεκριμένη ενασχόληση του προέρχονται και οι παράξενες απόψεις του περί εξωγηινης υπερεπιστημονικής καταγωγής του φιλοσόφου. Υπάρχει και σχετική φωτογραφία του με τον καθηγητή Ζαφείρα που βοήθησε στη μετάφραση του Αριστοτέλη καθώς και με άλλα μέλη της επιτροπής για την οικονομική ανάπτυξη το 1979.

Ο Γιώργος Γκιόλβας δεν έκανε παιδιά, όμως οι εφευρέσεις του ήταν κατά κάποιο τρόπο τα δικά του ιδιαίτερα πνευματικά τέκνα.

Πέθανε το 2003 από ανεύρισμα στην κοιλιακή χώρα, λέγεται πως είχε προβλέψει 1 χρόνο πριν το θάνατο του!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου